Het werd een succes!!
Mede dank zij de meteo werd de Open Deur/Fly-in 2013 een groot succes.
De meeste aangekondigde vliegtuigen waren er, en nog veel meer.
Bij de afwezigen één grote misser: de C-130 kreeg een zending naar Mali, waardoor Ursel even moest wijken.
We schatten het aantal bezoekers op meer dan 6000.
Dit smaakt naar de uitgave 2014, gepland voor 28-29 juni. We denken aan volgende speciale thema's: 75 jaar
vliegveld Ursel (eerst als B-67, later als EBUL), en 70 jaar geleden de operaties van de Typhoons van RAF
609 Sqn in het kader van de bevrijding.
Voor een fotoreportage:

Lees meer...
 
Tour de France en Compostela

LAAT ONS EENS GEWOON DOEN

 

Beste lezer: dit is een reisverslag door piloten (oh ramp: waarvan één ex-verkeersleider) voor piloten.

Aan niet-ingewijden vragen we ons te verontschuldigen voor het vliegjargon en de al te summiere toeristische

verslaggeving in ons relaas.

                   alt


De voorbereiding

De anciens van VCU en lezers van www.ebul.be weten ongetwijfeld dat we om de 3 jaar een 14 - daagse

reis ondernemen met een clubvliegtuig.

We, dat zijn Gilbert en Marijke, en Brigitte en ik.

In 2003 vlogen we met de OO-IFR, toen nog een clubvliegtuig, via Nederland, Duitsland, Denemarken en

Zweden naar Finland; het verste vliegveld was toen EFLP, Lappeenranta, op de grens van Fins en Russisch

Karelië.

In 2006 bracht de OO-VFR ons via een memorabel avontuur via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Hongarije,

Roemenië naar Bulgarije; toen was het verste vliegveld LBWN, Varna, aan de Zwarte Zee.

Drie jaar geleden kregen we de OO-ILS in leen, voor een tocht door Duitsland, Polen, Litouwen, Letland en

Estland tot in EEST, Tallinn.

Hét verhaal van toen was het opblazen van onze starter en accu in Krakow, wat ons 5 dagen vastkluisterde

in Warszawa.

(Voor reisverslagen klik bovenaan op "media" en daarna op "reisverslagen").

Verdere plannen broedden ondertussen: weer O-Europa (Oekraïne of Kosovo), of Tenerife, of waarom niet

gewoon eens een Tour de France, of Groot-Brittannië en Ierland?


Lees meer...
 
G-BDPJ, een Piper Pawnee 250, een vreemde vogel ?
Zondagnamiddag 20 mei 2012. Weer eens zo'n miezerige dag. Ik was geboekt in de namiddag, maar helaas: de minimumvoorwaarden voldeden niet om te vliegen.

alt


Lees meer...
 
Special Aviation Award 2012

Vliegclub Ursel kwam woensdagavond 3 oktober terug in de picture tijdens een druk bijgewoonde bijeenkomst in Brussel ter gelegenheid van de uitreikingsceremonie van de Special Aviation Award 2012 waarbij Jo Vandewoestyne, als voorzitter van Vliegclub Ursel, en zonder dat de betrokkene het wist, het genoegen heeft gehad Kris van Nuffel te nomineren.

Er kwamen niet minder dan 36 kandidaturen binnen......

Lees het vervolg zelf :

alt



Lees meer...
 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 6 van 13